Wprowadzenie
Od Wieków trwa bezlitosna Wojna między wampirami a wilkołakami. Ta otóż wojna nie jest toczona tylko o rewiry myśliwskie, ale też i o Dominację na świecie. Wojna między wampirami i wilkołakami teraz jest też prowadzona w szerokościach Internetu i Ty masz możliwość przyłączyć się do jednej ze stron.

Zasady gry
Do gry potrzebujesz jedynie łącze internetowe i przeglądarkę (np Internet Explorer). Kliknij na Rejestracja i zdecyduj się, czy chcesz się przyłączyć do klanu wampirów, czy klanu wilkołaków. Jest to bardzo łatwe, a gra jest zupełnie bezpłatna i niezobowiązująca. Po twojej rejestracji znajdujesz się na stronie statusowej twojej postaci gry fabularnej. Tutaj znajdziesz obok wszystkich ważnych informacji na temat twojej postaci Twojego linka, którym możesz iść na polowanie na ofiary w szerokościach Internetu. Tego linka możesz na przykład wysłać do znajomych i przyjaciół, wstawić go na twoją stronę internetową, lub używać jako sygnatury w forach dyskusyjnych. Gdy jakaś rzekoma ofiara kliknie na ten oto link, zostanie przez Ciebie ugryziona! Przy tym ugryzieniu wyssiesz jako wampir twojej ofierze 1-3 litrów krwi lub wygryziesz jako wilkołak 1-3 kilo mięsa. Ta sama suma zostanie tez wpłacona na konto twojej postaci. A jeśli twoja ofiara się zarejestruje, to oznacza to, że akurat stworzyłeś nowego wampira lub wilkołaka. Poza tym za każdą ofiarę, jaką ugryzły przez Ciebie stworzone postacie, dostaniesz 25% zdobyczy! W tym momencie, kiedy stworzona przez Ciebie postać dojdzie do trzeciego poziomu, dostaniesz 50 sztuk złota i punkt doświadczenia! Twoje złoto możesz zainwestować w ulepszanie cech Twojego charakteru, albo wybudować sobie bezpieczną kryjówkę, aby być lepiej ochronionym przed atakami wrogiej rasy. Obok Polowania w Internecie możesz też zaatakować postacie wrogiej rasy i ukraść im złoto. Tutaj twoje cechy i twoje wyposażenie odgrywają decydującą rolę.

back to top

Screenshoty

Screenshot #1 Screenshot #2 Screenshot #3 Screenshot #4 Screenshot #5 Screenshot #6 Screenshot #7

Status
Tutaj znajdziesz najważniejsze informacje na temat Twojej postaci, takie jak suma zdobyczy oraz ilość posiadanego złota. Możesz obejrzeć szczegółowe statystyki Twoich walk z wrogą rasą oraz jakie postacie już zostały przez Ciebie stworzone. Na tej stronie możesz także użyć Kropli Krwi, aby ulepszyć swoją broń, a tym samym zwiększyć maksymalną ilość zadawanych przez nią obrażeń (chyba, że używasz widoku "Przedmioty". Jeśli tak, możesz je tam ulepszać)! Szczegóły cech Twojej postaci są omówione poniżej:

back to top

Siła
Im wyższa Twoja siła, tym więcej strat poniesie Twój przeciwnik.
Obrona
Im wyższa Twoja Obrona, tym łatwiej będziesz mógł odbić atak przeciwnika.
Zręczność
Ta cecha daje Ci większe szanse, aby zaatakować przeciwnika.
Wytrzymałość
Wytrzymałość zwiększa twoje zdolności omijania i absorbowania ataków przeciwnika, jak również zwiększa twoją zdolność do walki przez dłuższy czas bez zmęczenia.
Sprawność
Im lepsza ta cecha, tym większe powodzenie masz przy polowaniu na przeciwnika lub przy wdzieraniu się w jego kryjówkę!
Doświadczenie
Przez Walki z wrogą rasą dostajesz punkty doświadczenia (PD). Jeśli wygrasz jako niższy poziomem w stosunku do przeciwnika, dostaniesz dwa PD. Jeśli zdobędziesz wystarczająco PD, twoja postać awansuje na wyższy poziom.
Energia
Energia pokazuje Ci, ile masz punktów życia. Zawsze widzisz maksymalną i aktualną energię twojej postaci. Po walkach z przeciwnikami w większości aktualna energia będzie niższa, ale Twoja energia się też regeneruje o 10 punktów życia na godz. Istnieje też możliwość kupna mikstur leczenia u handlarza, którymi będziesz mógł napełnić twoją energię o wiele szybciej!

Wiadomości
Tutaj możesz wysyłać innym postaciom wiadomości, jak też czytać i odpowiadać na odebrane wiadomości. Poza tym tutaj znajdziesz twoje Raporty ( z ataku i obrony) z walk z wrogą rasą. Kryjówka za złoto możesz tutaj zbudować sobie bezpieczną kryjówkę. Przy tym możesz zbudować sobie budynek i mur, założyć sobie dróżkę i ukształtować okolicę. Im bardziej twój budynek i mur są rozbudowane, tym trudniejsze będzie dla twoich wrogów znalezienie twojej postaci.

back to top

Miasto
Handlarz W mieście możesz złożyć wizytę handlarzowi. U niego dostaniesz bronie, zbroje i inne mikstury, jak np miksturę leczenia, która napełni twoją straconą energię.
Pierścienie:
Wyróżnia się trzy podstawowe kategorie pierścieni: polowań, bitewne/złota oraz pierścienie, które zwiększają statystyki twojej postaci w walce. Tylko najlepszy pierścień polowań czy bitewny/złota, który posiadasz, jest używany przy obliczaniu bonusu i tylko jeden pierścień danego rodzaju może być noszony. Pierścienie, które zwiększają twoje statystyki podczas walki, są również podzielone w oparciu o wymagania dotyczące poziomu postaci; zduplikowany pierścień tego typu (lub dowolnego innego typu) NIE jest liczony. A zatem kupowanie dwóch takich samych pierścieni nie da podwójnego efektu. Jeśli pragniesz czerpać korzyści ze wszystkich rodzajów pierścieni, zakup najlepszy dostępny pierścień bitewny/złota, najlepszy dostępny pierścień polowań oraz najlepszy dostępny diabelski pierścień i pierścień obrony ALBO najlepszy i drugi pod tym względem pierścień zwiększający te same cechy postaci, jeśli chcesz specjalizować się tylko w obronie lub tylko w ataku.
Amulety:
Dostępne są różne typy amuletów. Można je kupić w sklepie po osiągnięciu 30 poziomu i są one aktywne tylko po ręcznym ich aktywowaniu. Niektóre amulety zwiększają szanse na sukces podczas polowania, inne zwiększają współczynnik uzdrawiania Twojej postaci, a niektóre z nich mogą wpływać na wyniki walk na różne sposoby. Niektóre amulety nie działają za każdym razem. Ich aktywność jest losowa. Poniżej znajduje się ogólny opis dostępnych amuletów.
Amulet Ochrony Przodków
Jeżeli walka będzie jednostronna przodek zadziała szybciej i przywróci więcej energii niż bez amuletu.
Amulet Orientacji (dostępny tylko dla graczy Premium)
Aktywowany pozwala Ci instynktownie unikać małych wiosek. Amulet podnosi szanse na sukces podczas polowań.
Amulety Uzdrawiania (dostępne są trzy wersje)
Gracz otrzymuje, zależny od poziomu, bonus do normalnej regeneracji, który znacznie zwiększa tę zdolność.
Amulety Paniki (Srebrny oraz Czosnkowy - w zależności od rasy. Dostępne wyłącznie dla graczy Premium)
Aktywowanie tego amuletu powoduje, iż będąc zaatakowanym, masz szanse zmuszenia przeciwnika do ucieczki z pola walki. Jeżeli moc amuletu zostanie uwolniona walka się nie odbędzie, jednak 5 minutowy czas walki zostanie odliczony, a Twój przeciwnik nie będzie mógł Cię zaatakować przez najbliższe 12 godzin!
Amulety Charyzmy (dostępnych jest dziewięć różnych wersji)
Aktywowanie tego amuletu powoduje, że zwycięzca otrzymuje specjalne bonusy, ponieważ amulet przyciąga widzów na miejsce bitwy. Sprawia, że wygrany dostaje dodatkowe złoto, które jest zapisywane na jego koncie. Premia ta nie odbiera dodatkowego złota z konta przegranego, jest opłacana z kieszeni obserwujących starcie widzów.
Amulet Perfekcji (dostępny tylko dla graczy Premium)
Aktywowany powoduje, że nigdy nie zakończysz polowania na ludzi bez łupu.
Amulet Doświadczenia
Ten amulet może zwiększyć ilość punktów doświadczenia uzyskanych z polowań na ludzi, dzięki pomocy duchów przodków, które kierują Tobą podczas polowania. Im większa miejscowość, tym większy może być bonus doświadczenia.
Amulet Zwierzęcej Empatii
Kiedy nosisz ten amulet masz szansę osłabić stróża przeciwnika .Osłabiający efekt odnosi się do napastników i obrońców. Jeśli w danej chwili nie posiadasz stróża, dodatkowo masz szansę, aby rzucić magiczny urok na stróża napastnika, który zwróci się przeciw swojemu właścicielowi i będzie walczył u Twojego boku! Jednakże, w tym przypadku stróż przeciwnika pomoże Tobie, ale z mniejszym skutkiem niż normalnie!
Przeklęty Amulet Przodków
Ten amulet wprowadza przodków w błąd do tego stopnia ,że raczej będą uzdrawiać atakującego niż broniącego się... Jeśli zatem masz jakichś "specjalnych przyjaciół" i będziesz chciał być specjalnie niemiły - złośliwy ,ten amulet jest dla Ciebie! Możesz go użyć tylko raz ,tuż po użyciu zniknie z twojego wyposażenia.


back to top

Cmentarz Na cmentarzu możesz podejmować różne prace w celu zarobienia złota. Jednak w czasie pracy Twoja postać nie jest w stanie robić niczego innego. Za jednym razem możesz pracować maksymalnie 12 godzin. Wybierasz czas pracy oraz klikasz na nagrobek, gdzie chciałbyś ją rozpocząć. Jeśli masz szczęście, możesz znaleźć jakiś przedmiot (np. broń, zbroję, pierścień, napój lub amulet) albo kilka Kropli Krwi. Po zakończeniu pracy otrzymujesz zapłatę i jeśli chcesz, możesz ponownie pracować. Im wyższy poziom Twojej postaci, tym lepsze oferty oraz większe zarobki.

back to top

Stróż Po tym, jak twoja postać osiągnie poziom 5, możesz sobie kupić stróża. Masz do wyboru ponad dwudziestu różnych stróży. Tak jak i u twojej postaci możesz trenować cechy Twojego stróża, jak Atak, Obrona i Wytrzymałość. Każdy stróż ma indywidualny poziom cech podstawowych. Aby polepszyć jedną z cech musisz zapłacić za pierwszy punkt jedną sztukę złota, za drugi 4 sztuki złota, a za trzeci 16�itd. Jeśli stróż ma Cechy podstawowe na wysokości 10ciu punktów, to jedenasty kosztuje sztukę złota, 12. cztery itd. Im droższy twój stróż, tym wyższe jego cechy podstawowe. Możesz też zwolnić swojego stróża, aby kupić sobie droższego i większego. Złoto, za które kupiłeś twojego starego stróża dostaniesz z powrotem, lecz złoto, które zainwestowałeś w jego umiejętności przepada. Twój stróż walczy automatycznie u Twego boku.

back to top

Komnata przodków Po osiągnięciu 20 poziomu, możesz wyzwać na pojedynek przodka swojej rasy w komnacie przodków. Jeśli pojedynek zakończy się sukcesem, będziesz miał możliwość nauczenia się specjalnej umiejętności, lub trenowania posiadanej już umiejętności. Każda rasa ma do wyboru 4 umiejętności specjalne. Po osiągnięciu 20 poziomu możesz nauczyć się jednej umiejętności, na 40 poziomie możesz nauczyć się kolejnej umiejętności a po 60 następnej. Na 80 poziomie uczyć się możesz wszystkich czterech umiejętności. Przodek może być wyzwany na pojedynek tylko raz w ciągu doby, która zawsze rozpoczyna się od północy. Za każdą walkę twój przodek zażąda opłaty, która zwiększać się będzie po każdej twojej wygranej. Umiejętności specjalne mają wpływ na walkę pomiędzy graczami tylko wtedy, gdy obie strony mają co najmniej 20 poziom.

Oto cztery umiejętności specjalne dostępne dla wampirów:

Blood rageUmiejętność szału krwi dostarczy twojemu wampirowi niewyobrażalnej siły. (Za każdy poziom +5 do siły)

DoppelgängerUmiejętność widmowego sobowtóra pozwoli zjawiać się twojemu wampirowi w dwóch miejscach na raz. (Za każdy poziom +5 do zręczności)

ToughnessUmiejętność wytrwałości uczyni twojego wampira bardziej odpornym na obrażenia. (Za każdy poziom +5 do wytrzymałości)

StoneskinUmiejętność kamiennej skóry uczyni twojego wampira bardziej odpornym na broń zwiększając jego zdolności obronne. (Za każdy poziom +5 do obrony)


Oto cztery umiejętności specjalne dostępne dla wilkołaków:

Barbaric rageUmiejętność barbarzyńskiego szału daje twojemu wilkołakowi niesamowitą siłę pozwalającą mu zogniskować szał na przeciwniku. (Za każdy poziom +5 do siły)

ReflexesUmiejętność refleksu pozwala twojemu wilkołakowi poruszać się tak szybko, że wzrok nie nadąża. (Za każdy poziom +5 do zręczności)

BerserkerUmiejętność berserkera czyni twojego wilkołaka bardziej odpornym na obrażenia. (Za każdy poziom +5 do wytrzymałości)

FireUmiejętność ognia czyni twojego wilkołaka niedostępnym i przerażającym dla wroga. (Za każdy poziom +5 do obrony)




back to top

Polowanie
Tutaj możesz pójść na polowanie i przeszukać okolicę w poszukiwaniu wrogich postaci. Możesz wpisać imię konkretnego przeciwnika, albo poszukać jakiegoś losowo. W przypadku wygranej, zdobywasz 5-10% posiadanego przez niego złota. Każdy gracz może być zaatakowany raz na godzinę, a tego samego przeciwnika możesz napaść tylko raz na 12 godzin. Gracze mający mniej niż 25 punktów życia muszą poczekać, aż ich energia się zregeneruje i w tym czasie nie mogą ani atakować, ani być atakowanymi, a także nie mają możliwości polowania na ludzi. Twoja Energia nie spadnie nigdy poniżej 1, a walczący mający poniżej 10 punktów życia automatycznie przegrywają! Możesz atakować jedynie co 15 minut (jako Użytkownik Premium - co 5 minut). Otrzymujesz 1 punkt doświadczenia za każdą walkę przeciwko graczom na tym samym (niezależnie od wyniku) lub na wyższym poziomie (jeśli przegrasz). W przypadku wygranej z graczem na wyższym poziomie, otrzymujesz 2 punkty doświadczenia!

Poza tym, możesz tutaj pójść na polowanie na ludzi, dzięki któremu otrzymasz zdobycz, złoto, punkty doświadczenia i jeśli będziesz miał szczęście - kilka Kropli Krwi. Możesz polować jedną godzinę dziennie (jako Użytkownik Premium - 2 godziny). Podczas polowań, nie możesz wykonywać żadnych innych czynności, jak trenowanie swojej postaci lub kupowanie przedmiotów w sklepie.

back to top

Klan
W MonstersGame wampiry i wilkołaki mogą się łączyć w własne klany. Przez menu "klan" możesz szukać klanów, aby się do nich przyłączyć albo, o ile Twoja postać osiągnęła poziom 3 też założyć własny klan. Po tym, jak dołączyłeś się do jakiegoś klanu lub założyłeś własny w menu "klan" znajdziesz inne podmenu. Jako administrator klanu możesz tutaj przyjmować nowych członków, rozdawać prawa i zwalniać innych członków. Możesz także rozbudować siedzibę Twojego klanu. Im większa ta siedziba, tym więcej członków możesz przyjąć do Twojego klanu. Po to, aby siedziba mogła być dalej rozbudowana, potrzeba złota, które członkowie mogą ofiarować na rzecz Twojego klanu.

Prawa administrowania W celu sprawniejszego zarządzania klanem możesz przyznawać poszczególnym graczom różne funkcje. W zakładce prawa administrowania możesz znaleźć różne poziomy administrowania. Zastanów się dwa razy zanim przyznasz komuś prawo do pełnego administrowania klanem lub wyrzucania z klanu innych graczy!

back to top

Wojny klanowe Płomienie wojny palą się szczególnie jasno ilekroć potężne klany przeciwnych ras spotykają się na polu walki. Każdy klan posiadający minimum 5 członków może wypowiedzieć wojnę jakiemukolwiek klanowi rasy przeciwnej. Klan broniący się, nie musi spełniać żadnych wymagań co do ilości członków by móc brać udział w wojnie. Klany broniące się nie mogą odmówić pierwszej wojny wypowiedzianej im przez dany klan, jak i agresorzy nie mogą odrzucić pierwszej wojny, wypowiedzianej im jako akt zemsty, przez klan który zaatakowali. Tchórzliwe działania takie jak odchodzenie lub bycie usuwanym z klanu po wypowiedzeniu wojny nie zagwarantuje Ci żadnej protekcji - stan wszystkich członków obu klanów z chwili wypowiedzenia wojny jest używany do określenia jej wyniku. Dlatego też nie należy być zaskoczonym kiedy przeciwnik, który nie jest w żadnym klanie atakuje Cię i wynik tego starcia liczy się do wojny klanowej, najwidoczniej gracz ten był członkiem przeciwnego klanu kiedy wojna była wypowiadana!

Podczas wojny standardowa godzinna protekcja po ataku zostaje zachowana, jednak 12-godzinna przerwa przed jednorazowym atakiem tego samego gracza zostaje rozszerzona do 4 ataków w ciągu 12 godzin. Możesz swobodnie decydować kiedy wykonywać ataki. Na przykład możesz zaatakować tego samego wojennego przeciwnika o 6, 7, 8 i 9 wieczorem, a potem znów o 6 rano następnego dnia, zakładając, że gracz nie jest chroniony w tym czasie w wyniku innych ataków. Pomimo, że starszyzna marszczy brwi nad tą praktyką, możesz zaoferować wrogiemu klanowi traktat pokojowy jeżeli chcesz zakończyć wojnę. Jeżeli Twój klan zaoferuje traktat pokojowy, wszyscy członkowie klanu przeciwnego, którzy mogą decydować o przyjęciu lub odrzuceniu pokoju (admini wojenni i pełnoprawni admini) otrzymają PM informujący ich o zaoferowanym traktacie pokojowym. Mogą zgodzić się na pokój lub go odrzucić, to ich decyzja!

Jeżeli traktat pokojowy został zaakceptowany jakiekolwiek ataki pomiędzy członkami obydwu klanów nie będą się liczyły do wyniku wojny, tak jakby wojna nigdy nie miała miejsca. Jeżeli traktat pokojowy został zaakceptowany i jest aktywny, wszyscy członkowie obydwu klanów zostaną o tym powiadomieni.

Z różnych przyczyn może być pożądane zapytanie przeciwnika o zawieszenie broni podczas wojny - zarówno agresor jak i obrońca mogą zasugerować zawieszenie broni. Jeżeli zawieszenie broni jest aktywne i natrafisz na członka przeciwnego klanu podczas wyszukiwania przeciwnika, będziesz miał widoczną wiadomość, że pomiędzy waszymi klanami obowiązuje zawieszenie broni. Jeżeli mimo wszystko zaatakujesz przeciwnika (co jest możliwe, ponieważ zawieszenia broni NIE są egzekwowane przez żaden mechanizm w grze!) zawieszenie broni zostanie zerwane i wojna będzie kontynuowana. Należy zatem starannie rozważyć, któremu klanowi można bezpiecznie zaoferować zawieszenie broni, ponieważ mogą go zakończyć w każdej chwili.

Wszyscy członkowie obu klanów zostaną poinformowani poprzez prywatną wiadomość w grze kiedy zawieszenie broni zostanie uzgodnione lub złamane.

W niektórych przypadkach klany mogą być beznadziejnie zdeklasowane przez przeciwnika lub zwyczajnie nie chcą brać udziału w wojnach klanowych. W takim przypadku jedyną alternatywą jest kapitulacja. Jeżeli Twój klan znajdzie się w takiej sytuacji możesz zakończyć natychmiast wszelkie wojny bez ingerencji przeciwnika. Kapitulacja jednak kosztuje; klan kapitulujący traci wszystkie zwycięstwa i punkty zebrane podczas wojny, podczas gdy klan przeciwny zachowuje wszystkie zyski. Kapitulacja jest natychmiastowa i wszyscy gracze z obu klanów otrzymają prywatną wiadomość informującą ich o kapitulacji i o tym który członek klanu skapitulował. Gracze premium otrzymują bonus w sekcji szczegółów wojen klanowych, zawierający szczegółowe informacje o działaniach wojennych członków klanu w trakcie wojny.

Poniższa informacja jest dostępna dla wszystkich członków klanu:

Imię - imię gracza
Punkty – wszystkie punkty zdobyte przez gracza (równoważne z liczbą zwycięstw podczas wojny)
Walki – całkowita ilość ataków i obron w trakcie wojny
Ataki - całkowita ilość ataków wykonanych przez gracza w trakcie wojny
Obrażenia – całkowite obrażenia które gracz zadał przeciwnikowi w trakcie wojny
Złoto - całkowita suma złota które gracz zrabował przeciwnikom w trakcie wojny
Jeżeli całkowita ilość walk jest dużo wyższa niż liczba ataków, to dowodzi, że gracz jest bierny i jest często atakowany przez wroga. Jeżeli liczba punktów zdobytych jest znacznie niższa niż liczba ataków, to gracz przegrywa wiele ofensywnych walk. Szczegółowe statystyki wojenne są potężnym narzędziem dla liderów klanu do oceny skuteczności członków klanu.

back to top

Profil
Tutaj możesz zmienić Twoje ustawienia, jak opis RPG Twojej postaci lub wiadomość, jaka będzie pokazana Twojej ofierze, która kliknie na Twojego linka! Jeśli posiadasz bilet Premium, możesz tutaj zmienić nazwę twojej postaci lub wstawić tu indywidualny rysunek/grafikę Twojej postaci. Arena
Na arenie możesz rywalizować przeciwko kilku innym graczom, również tej samej rasy, co Ty. Na arenie liczą się bonusy z broni, zbroi, pierścieni i wygranych walk z przodkiem. Butle nie mają wpływu na wynik walki na arenie!
Walki na arenie odbywają się biorąc pod uwagę dane (statystyki i wszystkie w/w bonusy), które cechowały gracza w momencie zapisywania się na arenę. Innymi słowy możesz zmienić ekwipunek czy też statystyki po dołączeniu do areny ale nie będzie to miało wpływu na końcowy wynik walki na arenie. Ważne jest aby pamiętać, że jakiekolwiek zmiany konta po dołączeniu do areny nie będą brane pod uwagę w przebiegu areny.


Przegląd aren: W przeglądzie aren masz listę wszystkich aktualnie dostępnych aren. Przegląd jest zorganizowany następująco: Na górze widać nazwę areny, zawierającą nazwę gracza, który założył arenę. Poniżej widać ostateczny termin zapisów na arenę. Obok tego pola widać wysokość opłaty za udział w arenie oraz wymaganą średnią statystyk. Jeśli którakolwiek z wartości wyświetlona jest na czerwono nie spełniasz wymogów rejestracji..

Aby ułatwić przegląd aren użyte są różne kolory czcionek, oznaczających co następuje:

Arena otwarta przez Ciebie zawsze pojawia się na górze. Dodatkowo nazwa areny, którą utworzyłeś, jest wyświetlona złotą czcionką aby umożliwić Ci szybkie zorientowanie się, czy na arenę zapisała się wystarczająca ilość graczy lub też czy arena wkrótce się odbędzie.
Arena, do której jesteś zapisany, a której nie założyłeś, również wyświetlona jest na górze, ale dla takiej areny użyta jest czcionka w kolorze niebieskim zamiast złotej.
Arena, do której możesz dołączyć, wyświetlona jest zielonym kolorem .
Pozostałe areny, w których obecnie nie możesz uczestniczyć, są oznaczone na biało lub szaro. Biały oznacza, że teoretycznie mógłbyś uczestniczyć w arenie, ale prawdopodobnie musisz zapłacić za nią więcej złota, niż aktualnie posiadasz lub jesteś zapisany już do innej areny. Szary oznacza, że nie spełniasz wszystkich wymagań, aby uczestniczyć w danej arenie. Prawdopodobnie musisz poprawić statystyki, aby móc zapisać się na taką arenę. Areny, w których nie ma już miejsca, również oznaczone są kolorem szarym.


Opcje dostępne podczas zakładania areny:

Areny są podzielone na pojedynki (dokładnie dwóch uczestników) i turnieje (4 i więcej uczestników). Poza liczbą uczestników oba typy aren są podobne i określenie arena dotyczy obu tych kategorii.
Proste opcje:

Nazwa areny
Tu możesz nadać indywidualną nazwę arenie. Nazwa Twojej postaci również wyświetlona będzie w liście aren. Nazwa areny nie ma żadnego wpływu na walkę samą w sobie, ale wybranie interesującej lub atrakcyjnej nazwy może zwiększyć szansę na to, że znajdzie się wystarczająca ilość uczestników.
Ilość uczestników
Chcesz małej bitwy czy wielkiej batalii? To może być wybrane w tym miejscu! Wszyscy uczestnicy są losowo rozdzielani na dwie drużyny przed rozpoczęciem walki i podczas niej każdy gracz walczy przeciwko każdemu graczowi drużyny przeciwnej.
Dodatkowe opcje:
Ostateczny termin zgłoszeń:
Ostateczny termin zgłoszeń określa jak długo gracze mogą dołączać do areny. Jeśli arena nie jest pełna do tego terminu walka jest anulowana a zarejestrowani gracze otrzymają refundację poniesionych kosztów, związanych z wpisowym.
Jeśli wymagana liczba graczy dołączyła do areny przed upłynięciem terminu, walka odbędzie się o 21:00 czasu gry (czasu serwera).
Im dłuższy termin zgłoszeń tym większe prawdopodobieństwo, że na arenę zgłosi się wymagana liczba uczestników i że arena się odbędzie. Mając możliwość uczestnictwa jednocześnie tylko w jednej arenie, wybranie długiego terminu może wydłużyć czas oczekiwania w przypadku, gdy nie można będzie znaleźć wystarczającej ilości uczestników w krótkim czasie. Dlatego też należy mądrze definiować termin zgłoszeń!
Opłaty za udział:
Jeśli chcesz dołączyć do areny musisz wnieść wpisowe.
Pojedynki mogą być również bez wpisowego, ale w takim wypadku nie otrzymuje się punktów areny i w przypadku wygranej nie otrzymuje się złota.
Standardowa wysokość wpisowego może być nieco zwiększona lub zmniejszona. Każdy członek zwycięskiej drużyny otrzymuje dwukrotność swojego wpisowego.
Zakres statystyk:
Średnia Twoich statystyk jest kalkulowana jako średnia: siły, obrony, zręczności, wytrzymałości i sprawności. To znaczy suma tych umiejętności jest dzielona przez 5 i jest Twoją średnią.
Średnia wartość umiejętności, wymaganych do udziału w danej arenie odpowiada średniej statystyk gracza, który arenę założył. Zakres statystyk określa zakres, w którym musi się mieścić średnia statystyk gracza, aby mógł zapisać się do areny.
Twoja średnia pokazana jest na pasku status obok Twojego poziomu.
Przykład: Zakładasz arenę, mając średnią statystyk równą 100. W zakresie statystyk wybierasz "+/- 10". W arenie mogą wziąć udział jedynie gracze, których statystki są z zakresu od 90 do 110
Im większy zakres, tym większa ilość graczy będzie miała możliwość dołączenia do areny i większe prawdopodobieństwo odbycia się walki na arenie. Jednocześnie większy zakres statystyk umożliwi dużo silniejszym graczom dołączenie do areny, co może prowadzić do przegranej na arenie słabszych uczestników.
Z ekwipunkiem
Jeśli ta opcja jest zaznaczona cały ekwipunek (zbroja, broń, pierścienie), który był w posiadaniu gracza w momencie tworzenia lub dołączania do areny, będzie jednym z czynników branych pod uwagę podczas walki na arenie. UWAGA: jakiekolwiek bonusy do statystyk dodawane przez ekwipunek nie są dodawane przy wyliczaniu średniej statystyk podczas zapisywania się czy tworzenia areny. Dlatego też wybór tej opcji może spowodować szersze rozłożenie sił w przypadku, gdy niektórzy gracze mogą mieć lepszą broń czy też zbroję.
Ze stróżem
Jeśli ta opcja jest zaznaczona, statystyki stróża będą również brane pod uwagę podczas walki na arenie. UWAGA: statystyki stróża nie są brane pod uwagę przy wyliczaniu średniej statystyk, dlatego też gracze z silnymi stróżami mają przewagę nad tymi, którzy nie mają stróża lub których stróż jest słaby. Przed zaznaczeniem tej opcji powinieneś sprawdzić jak silne są stróże pozostałych zarejestrowanych na arenie uczestników!
Z umiejętnościami przodka
Jeśli ta opcja jest zaznaczona, umiejętności zdobyte w komnacie przodków mają wpływ na przebieg i wynik walki na arenie. UWAGA: umiejętności te nie są brane pod uwagę przy wyliczaniu średniej statystyk, dlatego też gracze z dużą liczbą wygranych pojedynków z przodkiem mają przewagę nad tymi, którzy tych wygranych nie mają wiele. Stąd warto jest sprawdzić ilość wygranych pojedynków z przodkiem zarejestrowanych do walki na arenie uczestników przed przystąpieniem do niej!


Punkty areny

    Za każdy udział w walce na arenie dostajesz tzw. punkty areny. Te punkty odzwierciedlają Twoje osiągnięcia podczas walki.

Za wygraną otrzymujesz około 300 punktów, za przegraną około 100 – udział w arenie jest kluczowy – ZAWSZE dostajesz punkty. Dla każdego gracza w każdej drużynie używana jest zmienna, która decyduje o ilości przyznanych punktów. Jeśli silniejsza drużyna wygra, otrzyma mniej niż 300 punktów, gdyż walka nie była dla niej prawdziwym wyzwaniem. Jeśli słabsza drużyna przegra otrzyma nieco ponad 100 punktów. Jeśli słabsza drużyna wygra otrzyma nieco więcej niż 300 punktów w nagrodę za pokonanie silniejszego przeciwnika i jednocześnie silniejsza, przegrana drużyna otrzyma poniżej 100 punktów.

Punkty areny są wykorzystywane na trzy różne sposoby, aby przedstawić Twoje powodzenie na arenie. Aby widzieć statystyki areny upewnij się, czy masz zaznaczoną opcję wyświetlania statystyk areny w Ustawieniach.
Ranking najlepszych 'Wszechczasów’
Ta statystyka pokazuje ilość wszystkich zdobytych punktów w przeszłości, podczas gdy wynik okresowy pokazuje ilość zdobytych punktów w określonym przedziale czasowym. Jest tu znaczna różnica: Punkty areny ‘wszechczasów’ zmniejszają się każdego dnia o niewielki procent.
Istnieje 10 stopni, poczynając od 10 (wymaga poprawy) aż do 1 (ekstremalnie dobry). Na każdy świat przypada tylko jedna ranga 1. 10ty stopień może być łatwo osiągnięty przez każdego gracza, który okazjonalnie uczestniczy w walkach na arenie. Im wyższa ranga tym trudniej ją osiągnąć i utrzymać.
Z uwagi na codzienne zmniejszanie się ilości punktów areny, gracze, którzy przez jakiś czas nie biorą udziału w walkach na arenie, mogą stracić swoją rangę.
Sezon areny
Sezon areny jest miesięcznym okresem, rozpoczynającym się pierwszego, a kończącym się ostatniego dnia miesiąca. Punkty z walk na arenie z wcześniejszych miesięcy się nie liczą. Na koniec każdego miesiąca punkty sezonowe są przeliczane i trzech najlepszych graczy zostaje nagrodzona wyświetleniem odpowiedniej informacji w swoich profilach.
Twój osobisty trend areny
Jeśli aktywowałeś wyświetlanie statystyk areny w Ustawieniach , będziesz mógł zobaczyć graficzną prezentację trendu Twojej aktywności na arenie w postaci księżyca. Im ciemniejszy księżyc, tym mniejsze osiągnięcia wyliczone przez algorytm.
Ten trend wyliczany jest na podstawie ostatnich 3 dni i nie bierze pod uwagę miesięcy kalendarzowych tak, jak w przypadku rankingu okresowego. Na przykład 15 marca brane są pod uwagę wszystkie walki na arenie począwszy od 15 lutego.
Jeśli codziennie bierzesz udział w arenie przez 30 dni i zawsze wygrywasz masz szansę zobaczyć księżyc w pełni na koniec miesiąca...


Po tym, jak walka na arenie jest zakończona pomyślnie, dostaniesz wiadomość o ukończeniu potyczki i możesz spojrzeć na jej rezultat bezpośrednio w wiadomości lub w liście aren. Aby otrzymać wygraną otwórz stronę z arenami. Jeśli nie odebrałeś wygranej z ostatniej areny nie możesz uczestniczyć w nowej.

back to top

Przedmioty
W ustawieniach profilu możesz wybrać by lista posiadanych przedmiotów była wyświetlana na oddzielnej stronie. Dzięki temu na stronie Statusu nie będą wyświetlane Twoje przedmioty, a bronie, które chciałbyś ulepszyć, mogą zostać ulepszone na stronie "Ekwipunku".

back to top

Premium
W zakładce "Premium" możesz zakupić Krople Krwi. W Świątyni Krwi możesz spożytkować zakupione wcześniej Krople Krwi, aby nabyć konto Premium dla swojej postaci albo wymienić je na złoto według wskaźnika zależnego od Twojego poziomu. Krople Krwi mogą także zostać użyte w sklepie, żeby zakupić amulety albo ulepszyć Twoją broń na stronie statusu postaci (albo na stronie "Przedmioty" jeśli aktualnie przebywasz w tej zakładce).

back to top

Świątynia Krwi
Tutaj możesz handlować Kroplami Krwi i wymieniać je na złoto, po kursie zależnym od poziomu postaci albo możesz w zamian za nie kupić konto Premium. Gra MonstersGame nie wymaga opłat, ale jeśli kupisz bilety Premium, gra będzie wolna od reklam (nie dotyczy to prywatnych wiadomości i komunikatów z informacjami lub dotyczących ofert, wyświetlanych w grze - nie jest to uważane za reklamy). Ponadto będziesz miał(a) możliwość umieszczenia zdjęcia pasującego do Twojego charakteru, a także skorzystania z wielu innych udogodnień!
Jeśli wymieniasz Krople Krwi na bilety Premium i nie posiadasz konta Premium lub Twoje konto Premium jest ważne przez 30 dni lub mniej, otrzymujesz bonus złota, zależny od Twojego poziomu! Jego aktualna wartość jest widoczna w zakładce Premium oraz w Świątyni Krwi!

back to top

Regulamin gry
1) Gracze nie mogą rościć sobie prawa do posiadania konta w grze.
2) Gracze są zobowiązani zastosować się do poleceń administratora gry i jego pomocników.
3) Multikonta, czyli posiadanie więcej niż 1 konta przez jednego gracza na danym serwerze oraz wszelka inna forma oszustwa jest zabroniona. Konta graczy, którzy złamią te zasady zostaną natychmiast usunięte.
Farmienie, czyli atakowanie swoich własnych multikont lub kont innych graczy, którzy przygotują je specjalnie na twój atak skutkować będzie skasowaniem kont bez ostrzeżenia i bez wyjątków!
4) Gracze nie mogą wystawiać do licytacji kont ani innych części gry (np. administracji klanem, itp.).
Każda wychwycona próba sprzedaży konta prowadzi do jego usunięcia bez ostrzeżenia.
5) Konta graczy, którzy logują się na konta innych graczy bez ich pozwolenia lub włamują się na konta innych graczy zostaną skasowane.
6) Konta graczy, które używają obraźliwych zwrotów w nazwach/opisach/tagach/wiadomościach w stosunku do innych graczy a także członków MonstersGame-Team zostaną ukarane.
7) Konta graczy w grze, posiadające w swoich nazwach/opisach/tagach lub wysyłające agresywne, pornograficzne, seksistowskie, nielegalne nazwy/opisy/tagi, radykalne politycznie (neonazistowskie, rasistowskie, itp.) prywatne wiadomości w grze, a także konta graczy z takimi treściami w swoich opisach (tak tekstowymi, jak i w formie obrazów) zostaną ukarane.
8) Spamowanie i zalewanie własnym linkiem do gryzienia, publicznych for dyskusyjnych, chatów, czy książek gości jest zabronione i może doprowadzić do usunięcia Twojego konta.
9) Linki do gryzienia muszą być wyraźnie rozpoznawalne jako takie linki a ich ofiara musi mieć możliwość wyboru, czy chce zostać ugryziona. Używanie krótkich linków bezpośrednich (short links), wyskakujących okienek (popups), czy stron zawierających automatycznie uruchamiane linki do gryzienia jest zabronione i skutkować może usunięciem konta!
Linki do gryzienia powinny być umieszczane w ten sposób, że właściwy adres jest widoczny w pasku stanu przeglądarki po najechaniu myszką, choć można "ukrywać" link pod innym tekstem, czy obrazkiem.
10) Nazwy graczy i raporty z walk mogą być wstawiane w opisie postaci czy klanu, ale muszą być natychmiast usunięte, jeśli poprosi o to gracz, do którego odsyłają. Używanie tych informacji w obelżywy sposób jest oczywiście zakazane i będzie karane.
11) Chcemy wyraźnie podkreślić, że wyłącznie gracz jest odpowiedzialny za rozpowszechnianie jego/jej własnego linku do gryzienia. Nie bierzemy na siebie absolutnie żadnej odpowiedzialności za konsekwencje powstałe przez niewłaściwe umieszczanie tego linku na publicznych czatach, forach czy księgach gości, jeśli gracz łamie przez to prawa na nich obowiązujące.
12) O wszystkich bugach (błędach występujących w programie gry) należy natychmiast powiadomić administratora gry. Świadome wykorzystywanie przez gracza bugów dla celów własnych zostanie ukarane usunięciem jego konta.
13) Zabronione jest korzystanie ze skryptów, botów i podobnych programów. Należy pod tym rozumieć wszystkie programy, które umożliwiają użytkownikowi zautomatyzowanie często powtarzających się czynności a także selekcjonowanie danych. A zatem programy, które czytają dane bezpośrednio z serwerów gry lub ze stron tworzących grę. Obejmuje to używanie linków wymiany oraz wszelkich serwisów internetowych, które umożliwiają niebezpośrednie klikanie na linki do gryzienia! Odświeżanie strony, otwieranie wielu zakładek z grą w jednym okienku przeglądarki może zostać potraktowane jako używanie bota.
14) Rozpowszechnianie jakichkolwiek narzędzi/botów/skryptów mających na celu manipulację MonstersGame jest zabronione i skutkować będzie usunięciem konta.
15) Spam, czy też celowo irytujące, prowokujące innych graczy prywatne wiadomości wysyłane w grze lub na forum gry są zakazane. Zostaniesz ostrzeżony, jeśli otrzymamy skargę od innego gracza a jeśli takie wiadomości będą się powtarzać, to na konto natręta w grze zostanie nałożona kara. Powtarzające się ataki nie są formą nękania!
16) Zabronione jest wysyłanie innym graczom prywatnych wiadomości, tak w grze jak i na forum, reklamujących klan, zaproszeń do klanu. Na forum są działy stworzone po to, abyś mógł w nich reklamować swój klan. Zostaniesz ostrzeżony, jeśli otrzymamy skargę od innego gracza, a jeśli takie wiadomości będą się powtarzać, to konto natręta w grze zostanie usunięte!
17) Bezprawne zagarnięcie klanu po przeprowadzonej fuzji z innym klanem lub każde zagarnięcie klanu poprzez zalogowanie się bez pozwolenia, czy też włamanie na konto innego gracza prowadzić będzie do usunięcia konta!
18) Zawartość opisu postaci czy klanu nie może wykraczać poza stronę i ramki użyte w grze (maksymalna szerokość = 870 pikseli, maksymalna wysokość = 3000 pikseli). Używanie bezsensownych opisów, obrazków lub pustych miejsc jest zakazane, jeśli jedynym ich celem jest rozciągnięcie opisu i utrudnianie ataków. Postać czy też klan, który posiada niezgodny z regulaminem opis, zostanie ukarana/y a opis w całości usunięty. Istnieje procent tolerancji dla opisów, które "lekko" odbiegających od w/w ramek.
19) Nieregulaminowe wiadomości otrzymane w grze od innych użytkowników zgłaszamy poprzez opcję "raportuj wiadomości", opcja znajduje się po otworzeniu wiadomości w grze. Raporty nie przedawniają się, są zapisywane w specjalnym panelu administratorskim. Nieuzasadnione zgłaszanie wiadomości, które nie łamią regulaminu gry będzie karane.
20) System kar - ostrzeżenie słowne / ban od 24 godzin do 14 dni / kasacja konta. Ostateczny czas trwania kary zależy od Administratora Gry.
21) Groźby odnoszące się do prawdziwego życia są równoznaczne z usunięciem konta.
22) Administrator w celu sprawdzenia konta lub banicji konta może zmienić hasło. Po zakończeniu kary w celu odzyskania konta trzeba zgłosić się na forum do administratora gry, który przydzielił karę.
23) W sprzecznych informacjach zawartych w grze i na forum w powyższym regulaminie, moc regulującą zastosowanie zawsze ma Regulamin Gry zawarty na forum MonstersGame.

back to top

 

MonstersArmy | FreedomResist | KnightFight | PiratesAssault | TechWarrior | Tales of Magic | DigNFight
© 2005 - 2017 RedMoon Studios GmbH & Co.KG - Wszystkie prawa zastrzeżone. Dane kontaktowe